Reclame

1. Priviţi următoarea imagine şi descrieţi ce vedeţi.

Exerciţii

2. Scrieţi un scurt text publicitar pentru o unitate gastronomică preferată.

3. Impărtiţi următoarele mijloace publicitare în mijloace tradiţionale şi moderne.

spot televizat – inserat in presa scrisa – flyer – banner – afis publicitar – materiale promotionale – panou publicitar – publicitate online – blog – pagina de net

4. Discutaţi despre oportunitatea mijloacelor publicitare menţionate mai sus. Care este favoritul dvs.? Argumentaţi.

5. Urmăriţi următorul spot publicitar:

6. Răspundeţi apoi la următoarele întrebări:

1.  Care dintre următoarele ţări nu apar în videoclip:

a. Noua Zeelanda
b. Republica Sud Africană
c. Suedia


2.  Care este constanţa spotului publicitar:

a. cutia de cremă
b. peisajul natural
c. personalităţi ale ţării respective


3.  Ce eveniment cultural este sugerat în spot:

a. un concert de muzică clasică 
b. carnavalul brazilian
c. decernarea unui premiu de televiziune

Corespondenţă

7. Scrieti unui coleg un mail, în care îi relataţi pe scurt spotul publicitar vizionat. Menţionaţi în randurile dumneavoastra care consideraţi că este mesajul reclamei. Faceţi referire la unu

Exerciţii interculturale

Un aspect esenţial al interculturalităţii il constituie strategiile de marketing diferite. Accesaţi paginile de internet ale unei mari companii multinationale (Nivea de pildă) din diferite ţări ca spre exemplu cele ale companiei Nivea:
Germania - www.nivea.de ; Cehia - www.nivea.cz ; Ungaria - www.nivea.hu ; Lituania - www.nivea.lt ; Letonia - www.nivea.lv , Slovacia - www.nivea.sk ; Slowenia - www.nivea.si si Romania - www.nivea.ro

8. Menţionati diferenţele pe care le sesizaţi spontan

9. Alegeti trei dintre siteurile de mai sus şi încercaţi să definiţi publicul ţinta funcţie de fotografiile de pe pagina introductivă:

Puteţi folosi următoarele structuri:

Eu consider ca publicul ţinta este ...
Pagina apelează la ...
Pentru mine cei vizaţi în această reclamă sunt ...
Cred că firma se adresează în primul rănd ...
Sunt de acord .../ Nu sunt de acord cu dumneavoastră.
Şi eu cred la fel.
Eu sunt de altă părere.

10. Discutati despre diferentele constatate. Formulati ipoteze pentru aceste diferente.