Convorbirea telefonică 2

Ascultaţi şi repetaţi următoarele dialoguri:

Dialog 01 by MigkommRO

A: TONBUN SRL., bună ziua.

B: Bună ziua, aş putea să vorbesc cu domnişoara Cicloşan?

A: Vă aud foarte prost, aţi putea să vorbiţi un pic mai tare?

B: Bună ziua, aş putea să vorbesc cu domnişoara Cicloşan?

A: Nu am înţeles ce aţi spus. Puteţi să mai repetaţi o dată?

B: Bună ziua, aş putea să vorbesc cu domnişoara Cicloşan?

A: Pe cine căutaţi? Domnişoara Cicloşan? Greşeală.

B: Îmi pare rău, am format numărul greşit. La revedere.

A: La revedere.

Dialog 02 by MigkommRO

A: Medserv SRL., Popescu Maria, bună ziua.

B: Bună ziua, aş putea să vorbesc cu domnişoara Cicloşan?

A: Îmi pare rău, dar este plecată.

B: Puteţi să-mi spuneţi unde o pot găsi?

A: Îmi pare rău, dar nu vă pot da asemenea informaţii.

B: Mulţumesc. La revedere.

A: La revedere.

Dialog 03 by MigkommRO

A: Opalimpex, Georgescu Antonia, bună ziua.

B: Bună ziua, aş putea să vorbesc cu domnul Bortoş? S-a întors din concediu sau a plecat deja în străinătate?

A: Nu îmi este permis să vă dau această informaţie, pentru această informaţie trebuie să vă adresaţi domnului Grigore Marian.

B: Bine, atunci rămâne ca eu să îl caut pe domnul Grigore. Vă mulţumesc. La revedere.

A: Bună ziua.

Dialog 04 by MigkommRO

A: Docnet, Matei Janina, bună ziua.

B: Bună ziua, mă numesc George Costin, am făcut acum două săptămâni o comandă pentru trei televizoare la dumneavoastră şi nu am primit nimic.

A; Pe ce nume aţi făcut comanda?

B: Pe firma REMNEM SRL, în data d 14.04.20...

A: O să mă ocup personal de această problemă, o să vă ţin la curent şi de îndată ce aflu ceva sigur vă trimit o confirmare.

B: Mulţumesc, un sfârşit de săptămână cât mai plăcut. Bună ziua.

A: Bună ziua.

1. Cum vă exprimaţi in următoarele situaţii:

  1. Sunaţi în România şi doriţi să vorbiţi cu o anumită persoană.
    ____________________________________________________________________
  2. Răspundeţi la telefon însă interlocutorul dorit nu este prezent.
    ____________________________________________________________________
  3. Cineva doreşte să vorbească cu dumneavoastră, dumneavoastră răspundeţi la telefon
    ____________________________________________________________________
  4. Doriţi să aflaţi cu cine aţi vorbit
    ____________________________________________________________________
  5. Nu aţi primit informaţia dorită şi propuneţi să reveniţi.
    ____________________________________________________________________
  6. Doriţi să vă întâlniţi cu interlocutorul dumneavoastră
    ____________________________________________________________________
  7. Spuneţi motivul pentru care sunaţi.
    ____________________________________________________________________
  8. Aţi format un număr greşit
    ____________________________________________________________________
  9. Vreţi să mulţumiţi pentru informaţiile primite.
    ____________________________________________________________________
  10. Cineva vă mulţumeşte pentru că aţi dat un telefon.
    ____________________________________________________________________
  11. Vă luaţi rămas bun.
    ____________________________________________________________________
  12. Doriţi să spuneţi motivul pentru care sunaţi.
    ____________________________________________________________________
  13. Vi se cer informaţii confidenţiale
    ____________________________________________________________________
  14. Vreţi să încheiaţi convorbirea
    ____________________________________________________________________
  15. Cineva a format un număr greşit
    ____________________________________________________________________

2. Înlocuiţi cu forma corectă a verbului la prezent

1. Doriţi să___________________domnului Olteanu un mesaj?

2. Doamna Bacruban m-a rugat să___________________________că întârzie zece minute.

3. Putem să __________________o întâlnire?

4. Vă aud foarte, foarte prost, puteţi să mai____________________odată?

5. Dacă doriţi să aflaţi informaţii confidenţiale, trebuie să ________________________ departamentul X.

6. O să _________________________de îndată ce soseşte marfa:

7. Vă rog să _____________________la curent.

3. Scrieţi şi interpretaţi un dialog.

  1. Trebuie să comandaţi ceva prin telefon.
  2. Trebuie să aflaţi o informaţie.
  3. Aveţi nevoie de zece copiatoare color.
  4. Aveţi nevoie de fax, copiator şi scanner.

A

 

  • răspunde la salut
  • doreşte să vorbească cu o anumită persoană
  • întreabă de:

       - mărfurile oferite

       - preţuri

       - condiţii de plată

       - livrare

       - servicii prestate

  • mulţumeşte şi îşi ia rămas bun

 

 

B

 

  • răspunde la telefon

  

 

  • răspunde la întrebări

 

 

 

 

 

  • mulţumeşte şi îşi ia rămas bun

 

 

4. Scrieţi sau interpretaţi un dialog urmând paşii de la exerciţiul 3

1. Rezervaţi o cameră la hotelul Ambasador. Aflaţi care este preţul camerei, al micului dejun.

 

2. Sunaţi la casa de bilete a Ateneului Român din Bucureşti, întrebaţi care este programul săptămânii în curs şi rezervaţi bilete pentru o un concert.

 

3. Rezervaţi o masă la restaurantul “Sinaia”.

Citiţi şi repetaţi următoarele dialoguri:

Descrierea drumului

 

Veniţi pe autostrada Soarelui, traversaţi Bucureştiul până la Poşta Vitan.... iar după intersecţie vă încadraţi pe stânga, apoi cotiţi la dreapta şi mergeţi drept înainte până la sensul giratoriu. Acolo faceţi a doua la stânga, apoi mergeţi drept înainte şi faceţi a doua la dreapta. Mergeţi înainte până la stop. După stop pe partea stângă se vede o clădire roşie. Aceasta este firma noastră.

5. Descrieţi drumul pe care îl parcurgeţi până la firmă:

de la gară; de la graniţă; de la hotel; din cel mai apropiat oraş, de la aeroport, de la Universitate; din centru; de la spital, de la periferie.

6. Formulaţi o rugăminte.

Partenerul de afaceri trebuie să:

  • confirme primirea mărfii
  • confirme data livrării
  • ia legătura cu....
  • scaneze articolele şi să le trimită prin mail
  • accepte întârzierea livrării mărfurilor
  • trimită mostrele
  • respecte ceea ce s-a stabilit

7. Mulţumiţi şi formulaţi reacţii posibile în situaţiile de mai jos:

Exemplu:

ajutor
Vă mulţumesc pentru ajutor. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.

 

  1. ofertă
    _____________________________________________________________________
  2. fax
    _____________________________________________________________________
  3. livrare rapidă
    _____________________________________________________________________
  4. discuţie
    _____________________________________________________________________
  5. susţinere
    _____________________________________________________________________
  6. vizită
    _____________________________________________________________________
  7. informaţii
    _____________________________________________________________________
  8. documente
    _____________________________________________________________________
  9. răspuns
    _____________________________________________________________________
  10. mail
    _____________________________________________________________________

 

  • Vă mulţumesc pentru ofertă. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru fax. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru livrarea rapidă. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru discuţie. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru susţinere. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru vizită. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru informaţii. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru documente. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru răspuns. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.
  • Vă mulţumesc pentru mail. – Cu plăcere/N-aveţi pentru ce.

8. Exerciţiu

a. Rugaţi-l pe partenerul dumneavoastră să vă facă un serviciu.

b. Mulţumiţi pentru ceea ce a făcut.

 

decizie – a lua cât mai repede

a. Aţi putea/Puteţi să luaţi o decizie cât mai repede?

b. Vă mulţumesc pentru decizia rapidă

 

1. rezultate – a trimite cât mai repede

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

2. răbdare – a avea un pic

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

3. marfa – a transporta cu atenţie

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

4. oaspeţi – a lua de la gară

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________

5. înţelegere – a avea pentru situaţia (partenerului)

_______________________________________________________________________
_______________________________________________________________________