Convorbirea telefonică 4

Ascultaţi şi repetaţi vă rog

Dialog 05 by MigkommRO

A: Ramdistrib, bună ziua, Popescu Maria la telefon, cu ce vă pot ajuta?

B: Aş dori să vorbesc cu doamna Vasilescu.

A: Doamna Vasilescu lipseşte momentan. Cu ce vă pot ajuta? Doriţi să lăsaţi un mesaj?

B: Aş dori să vorbesc cu dumneaei personal. Când aş putea să o găsesc?

A: Peste o jumătate de oră, puteţi să reveniţi?

B: Da, mulţumesc. O să revin cu un telefon. La revedere.

A: La revedere.

Dialog 06 by MigkommRO

A: Fenel, bună ziua.

B: Aş putea să vorbesc cu domnul Cristescu?

A: Domnul Cristescu nu poate vorbi. Cu ce vă pot ajuta?

A: Doriţi să aşteptaţi (un pic) sau pot să îi transmit ceva?

B: Puteţi să-l rugaţi să mă sune? Este urgent şi important!

A: Cum vă numiţi, vă rog?

B: Mă numesc Dumitru.

A: Puteţi să silabisiţi, vă rog?

B: D de la Dan, U de la Udrea, M de la Mircea, I de la ION, T de la Tudor, R de la Raluca, U de la Udrea.

A: Care este numărul dumneavoastră de telefon fix? Care este numărul dumneavoastră de mobil?

B: 021. 413.55.02 sau 0729.305.752.

A: Vă mulţumesc.

B: La fel. La revedere

1. Silabisiţi:

a.) Silabisiţi numele resp.prenumele dumneavoastră.

b.) Silabisiţi numele firmei la care lucraţi.

c.) Silabisiţi adresa dumneavoastră (oraşul şi strada).

2. Răspundeţi la următoarele întrebări

a. Care este codul bunelor maniere la telefon în ţara în care locuiţi?

 

b. Există diferenţe între o convorbire purtată la telefonul fix şi una purtată pe telefonul mobil?

 

c. Care este codul bunelor maniere pentru telefonul fix resp. mobil în Anglia/America sau în altă cultură pe care o cunoaşteţi?

3. Codul bunelor maniere la telefon

"Dacă este vorba de o conversaţie pe teme de serviciu, nu ne vom spune numai numele ci şi profesia " Sunt inginerul Dan Ionescu şi aş dori să vorbesc cu ..." Să evităm deci situaţia extrem de neplacută ca nedezvăluind identitatea de la început să fim chestionaţi "Dar cine întreabă? Să văd dacă este ..! "Chiar dacă persoana pe care o căutam lipseşte, nu vom scăpa de sentimentul penibil că aceasta ne evită. Omniprezenta expresie " Alo" trebuie să fie urmată de numele persoanei care telefonează.

Regula generală este ca cel care a sunat să pună capăt discuţiei, în afara cazului în care interlocutorul său are motive serioase s-o facă.

De asemenea, nu este cazul să ne spunem numele când cerem o informaţie la un oficiu telefonic, la centrala unei instituţii, la bancă, gară, aeroport. Nu există decât puţine excepţii de la obligaţia de a saluta - apelurile în caz de urgenţă: pompieri sau salvare.

Ce facem când nu ne răspunde la telefon persoana pe care o căutăm ci altcineva? Bunul simţ ne obligă să-i adresăm câteva cuvinte interlocutorului nostru, mai ales dacă îl cunoaştem. Pe scurt, îl salutăm, spunem cine suntem şi ce vrem, ne cerem scuze că-l deranjăm, apoi îi mulţumim pentru informaţiile pe care ni le dat. Pledăm aici pentru bunele maniere. Aşa că în cazul în care noi îi dăm relaţii celui care telefonează, nu vom spune niciodată: "Esti chemat la telefon" sau "Pisălogul de Popa te cheamă la telefon". E o gafă! Să ne obişnuim să fim politicoşi chiar dacă nu suntem auziţi de "pisălog" şi să spunem firesc "Radule, te caută domnul Popa la telefon". Spuneam că în relaţiile de serviciu nu trebuie să uităm să ne spunem şi profesia: "Sunt inginerul Popescu şi aş dori să vorbesc cu domnul...". Asta nu înseamnă să ne etalăm cu ostentaţie funcţia. Am întâlnit o somitate din lumea medicală care se recomanda simplu "sunt doctorul X..." menţionând doar meseria, nu titlurile pe care le deţinea. Altceva este când secretara face legatura. Vom fi şocaţi, fără doar şi poate, să auzim la telefon "Sunt directorul general al firmei ...". În schimb, este normal ca secretara să spună: “Aveţi legătura cu domnul director general Popa". Dacă o convorbire telefonică se întrerupe, va suna din nou cel care a chemat şi nu celălalt.

 

http://www.imaginelife.ro/maniere/comportament-relatie/codul_bunelor_maniere_la_telefon/

4. Citiţi textul şi răspundeţi la următoarele întrebări

a. Cum răspundeţi la telefonul fix, dacă sunteţi la serviciu?

b. Cine va încheia convorbirea?

c. În ce situaţie nu trebuie să ne prezentăm când dăm un telefon?

d. Cum vă comportaţi dacă la telefon nu răspunde persoana pe care o căutaţi?

e. Cum vă veţi comporta dacă nu sunteţi interlocutorul dorit?

f. În ce situaţie veţi folosi funcţia resp. titlul deţinut?

5. Scrieţi şi interpretaţi apoi dialoguri pentru următoarele situaţii.

A

  • doreşte să vorbească cu o anumită

persoană.

  • lasă un mesaj.  

B

  • nu poate face legătura cu persoana

dorită.

 

 

  1. Doamna Popa, administraţie/ la masă/ să ia legătura cu domnul Ionescu
  2. Domnişoara Cristea/concediu/se aşteaptă oferte
  3. Domnul Robu /departamentul vânzări/delegaţie/contractele au ajuns
  4. Doamna Iliescu/şedinţă/să sune urgent
  5. Domnul Vintilă/lipseşte momentan/rezultatele au fost trimise
  6. Domnişoara Marinescu/nu este în birou/rezervările anulate/să-l sune pe domnul Ion Ion

6. Comparaţi următoarele propoziţii. Care dintre ele sună mai politicos.

  1. a. Silabisiţi vă rog numele dumneavoastră
    b. Aţi putea să silabisiţi numele dumneavoastră?
  2. a. Aveţi un pix pentru mine?
    b. Aţi putea să-mi împrumutaţi un pix?
  3.  a. Pot să folosesc telefonul dumneavoastră?
    b. Aş putea să folosesc telefonul dumneavoastră?
  4. a. Putem să ne întâlnim mâine de dimineaţă?
    b. S-ar putea să ne întâlnim mâine de dimineaţă?
  5. a. Trebuie să vorbesc neapărat cu dumneavoastră despre problema aceasta.
    b.
    Ar trebui să vorbesc neapărat cu dumneavoastră despre problema aceasta.

7. Exprimaţi-vă mai politicos:

Exemplu:

a. Pot să sun mâine seară?

     Aş putea să sun mâine seară?

 

c. Vorbiţi mai rar.

    Aţi putea să vorbiţi mai rar?

      

1. Este posibil să veniţi săptămâna viitoare la Timişoara?

________________________________________________________________________

2. În anumite condiţii preiau contractul.

________________________________________________________________________

3. Semnaţi aici.

_________________________________________________________________________

4. Ceva poate să intervină.

_________________________________________________________________________

5. Mai am o întrebare.

_________________________________________________________________________

6. În principiu trebuie să se poată

_________________________________________________________________________

7. Aşteaptă o clipă, te rog.

_________________________________________________________________________

8. Scrieţi şi interpretaţi un dialog pentru următoarele situaţii.

 

  A

  • are o rugăminte
  • aşteaptă răspunsul până la o dată fixă

 

Vocabular tematic pentru A

 

  • Aţi putea/aţi dori să......vă rog
  • S-ar putea eventual până.......
  • Ar fi bine dacă s-ar putea....

 

  B

  • ·         răspunde

 

 

Vocabular tematic pentru B

 

  • O să încerc
  • O să fac/o să facem tot posibilul

 

 

Alegeţi una din următoarele situaţii/

 

  1. trimiteţi un proces verbal
  2. trimiteţi prin fax/mail condiţiile de plată
  3. luaţi legătura prin telefon cu un client
  4. transmiteţi rezultatul analizei
  5. traduceţi contractul
  6. controlaţi marfa
  7. cititi şi corectaţi mailul
  8. verificaţi rezultatele

 

9. Exprimaţi-vă mai politicos

Exemplu:

a. Vă sun acasă?

 b.. Pot/Aş putea să vă sun acasă?

 

1.      Spuneţi-mi măsurile dulapului.

2.      Vom găsi o soluţie convenabilă pentru toţi.

3.      Eu am următoarea propunere.

4.      Să vă trimit procesul verbal? Da, este foarte bine.

5.      Vă pot întâlni deabia săptămâna viitoare. Sunteţi de acord?

6.      Nu pot să vă dau un răspuns, trebuie să mă consult cu colegii mei.

7.      Terminaţi contractul până marţi? Da, cred că se poate rezolva.

10. Comentaţi următoarea imagine: