Obiective posibile ale publicităţii

A INFORMA
A informa piaţa în legătura cu apariţia unui nou produs.
A sugera noi utilizări ale unui produs.
A face cunoscută pieţei o schimbare de preţ.
A explica cum funcţionează produsul.
A descrie serviciile disponibile
A corecta impresiile false.
A reduce temerile compărătorilor.
A crea o imagine a firmei.
A CONVINGE
A induce preferinţa consumatorilor pentru o anumită muncă.
A încuraja reorientarea consumatorilor către marca dorită.
A schimba percepţia cumpărătorilor asupra atributelor produsului.
A convinge cumpărătorii să achiziţioneze imediat produsul.
A convinge cumpărătorii sa primească vizita unui agent de vânzări.
A REAMINTI
A reaminti cumpărătorilor că s-ar putea să aibă nevoie de respectivul produs în viitorul apropiat.
A reaminti cumpărătorilor de unde poate fi achiziţionat produsul.
A menţine produsul în atenţia cumpărătorilor si în afara sezonului.
A menţine gradul de informare a consumatorului cu privire la produs.

Sursa: Kotler Ph.  Principiile marketingului, Ed. Teora, Bucuresti, 2000.